Každý jsme jiný aneb porozumění odlišnostem
Projekt Každý jsme jiný aneb porozumění odlišnostem
- je financován z dotace ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č.j. MSMT-1722/2015
- program probíhá od 1. 1. 2015 do 31. 12. 2015
Preventivní program je založený
- na interaktivních seminářích prožitkově orientovaných pro každou třídu
Semináře obsahují 3 témata:
- porozumění sobě a druhým
- porozumění jinakosti
- porozumění rizikům
Některé semináře probíhají přímo s odborníky z daného oboru v rámci týdne prevence.
- na přímé zkušenosti s relaxací skrze muzikoterapii pod odborným vedením
- na vzdělání pedagogů v relaxačních technikách, které využijí přímo při práci se třídou
- na vybavení relaxačního koutu – kde bude probíhat individuální popř. skupinová relaxace
Cíle projektu
Prvním cílem je informovat děti o rizicích sociálně patologických jevů (kouření, drogy, násilí, kyberšikana, ...) a současně je seznámit s odborníky, kteří se dané problematice věnují přímo v regionu. Sekundárně tak seznamujeme děti s místní sociální sítí, aby v případě potíží věděli, kde hledat pomoc. Žáci také tyto přednášky zpracovávají do prezentací a posterů. Žáci druhého stupně tyto témata pak přednáší žákům 1. stupně. Dění je vždy účasten třídní učitel. Dochází tak k vytváření vazeb na horizontální úrovni – tj. mezi žáky celé školy, speciálně mezi prvním a druhým stupněm - tak na vertikální úrovni – mezi třídními kolektivy a jejich třídními učiteli. Všechny tyto skutečnosti mají nepochybně pozitivní dopad na celkové klima školy.
Druhým významným cílem tohoto projektu je přinést do školy prvky relaxace. Naučit žáky i učitele pracovat s napětím a uvolněním. Důležitým prostředkem je prožitek, který zažila třída společně s třídním učitelem. Učitelé také získali metodický návod k některým technikám. V rámci projektu byl také vybudován koutek v dyslektické učebně.