Tutorské čtení
Tutorské čtení je vyučovací metoda, kdy starší žáci dohlížejí na práci mladších žáků. Ti pak plní dle pokynů svých tutorů úkoly spojené se čtením textu. Úkolem tutorů není odvést práci za své svěřence, ale pouze jejich práci kontrolovat, případně poradit, pokud si nebudou sami vědět rady. V pátek 29. září proběhlo setkání prvňáčků ze tříd 1. A a 1. B se žáky 5. A. Pro všechny žáky to byla nová zkušenost, prvňáčci si užili první hodinu ve školní knihovně, páťáci si poprvé vyzkoušeli vedení mladších spolužáků. V úvodu společného vyučování si žáci nejprve vyslechli organizační informace, pak vytvořili dvojice nebo trojice a dali se s chutí do práce. Žáci 5. A si dopředu vybrali ze školní knihovny knížky, které poté prvňáčkům předčítali. Po čtení společně pracovali na pracovním listu, kde napsali název a autora knihy a nakreslili ilustraci k přečtené části knihy. Poté vypracovali úkol, který byl zaměřen na rozlišování první hlásky ve slově. První tutorské čtení se dětem líbilo, starší žáci vyučování hodnotili velmi pozitivně a chtěli by si jej zopakovat. Možná si tedy v budoucnu tuto vyučovací metodu ještě vyzkoušíme.