PŘEDNÁŠÍME V 8. A
Komunikace beze slov
A jak nás hodnotí naši spolužáci z 8. A?
Dnes 22. března konkrétněji v pátek k nám přišli čtyři a spolužáci z 8. B. Dvě holky a dva kluci, takže nebyla převaha. Jejich program se skládal z prezentace, písně a v poslední řadě z pracovního listu. Byli jsme obeznámeni s různými body komunikace beze slov, neboli s odezíráním, kde opěrné body v komunikaci tvoří především samohlásky. Dále hmatové čtení řeči, kdy nám Eliška na začátku předvedla znakovou řečí píseň, kterou jsme měli uhodnout. Obdivuji ji, já bych se to asi nenaučila. Z písně to byl refrén, který jsme hádali na základě obrázků, která nám rozdali. Na malých lístečcích byl napsán pomocí znaků refrén této písně. Píseň jsme poznali hlavně díky tomu, že v balíčku byly i papírky, kde byla stovka. Automaticky nám tak naběhla v hlavách píseň Za 100 let. Prezentace pokračovala Lormovou abecedou, kterou jsme si vyzkoušeli, psali jsme si pomocí ní do dlaně své jméno. Dozvěděli jsme se také o náročnosti znakového jazyka pro hluchoněmé, vyzkoušeli jsme si Braillovo písmo, dokonce nám prozradili, že ho vymyslel Brail ve svých patnácti letech. Celkově to trvalo jednu vyučovací hodinu. Přednáška byla zajímavá a ne tolik nudná. Mám raději přednášky od spolužáků než od cizích lidí.
Terka