Učitelé
Koželuhová Lenka
„ Došel jsem k děsivému závěru, že rozhodujícím prvkem ve třídě jsem já….“ – píše Haim Ginott ve své knize Teacher and Child.
Jako učitelka se ztotožňuji s touto myšlenkou. Děti, které jsou nám ve škole svěřeny, by měly být v klidném a vyrovnaném prostředí. A právě s tím souvisí i moje role učitelky, neboť záleží na mně, s jakou náladou přijdu do třídy, jakou melodii hlasu použiji, zda se usmívám nebo mračím, zda kárám nebo oceňuji... Potom je částečně mým dílem, zda bude dítě mnohdy i přes svůj neúspěch v pohodě, nebo vytvořím atmosféru strachu.
Musím inspirovat, ale také mnohdy ustupovat, zvláště v případech dětí, které nemají nejideálnější rodinné zázemí. Každé dítě je potřeba přijímat s láskou takové, jaké je, nehledat na něm chyby, ale to dobré, třeba hluboko potlačené. Je třeba co nejvíce času stráveného ve škole věnovat kontaktu s dítětem, potom se dostaví očekávaný výsledek. V tom vidím poslání učitele.