Erasmus+
Po úspěšném uzavření předcházejícího projektu Erasmus+ týkající se Žákovských Parlamentů jsme se opět stali koordinátorskou školou nového projektu Erasmus+
ERASMUS+ 2022 – 2024 “SUCCESS FOR EVERY CHILD in the virtual world and inclusion in the real world”
Colegio Nuestra Seňora del Rosario - Španělsko Paterna (Valencie)
- Mateřská a Základní škola (děti od 3-16 let), 702 žáků, 53 učitelů
- Anglický program tzv. „Angličtina plus“, který umožňuje studentům mít o 5 hodin týdně více angličtiny
- Studenti z velmi rozdílného sociálního prostředí. Škola se nachází v sociálně slabé čtvrti s vysokou nezaměstnaností a většina studentů pochází z této oblasti. Tyto rodiny škola podporuje finančně. Ale je zde i velké množství studentů, kteří pocházejí z vysokého standardu.
Osnovna škola Bol – Chorvatsko Split
- Základní škola 430 žáků (6-14 let), 37 učitelů.
- Inkluzivní škola - 4 žáci se zdravotním postižením v samostatné třídě a 26 žáků s lehkými poruchami učení, kteří jsou zařazeni do tříd s ostatními dětmi.
- Zaměřena na rovné příležitosti, výuku tolerance a porozumění pro druhé.
- Sportovní třídy, které vyučují specializovaní lektoři.
Escola Secundária Manuel Cargaleiro - Portugalsko – Amora – ca. 25km od Lisabonu
- Základní a Střední škola - 1000 žáků (12-18 let), 100 učitelů a 40 asistentů
- Studenti pocházejí z nejrůznějších sociálních vrstev (někteří studenti mají velmi vysoký standard zázemí a někteří dostávají sociální podporu ze školy)
- Studenti, kteří pochází z afro-portugalsky mluvících zemí, brazilští studenti, také z východní Evropy. Mají speciální program – Nexus – který poskytuje poradenství a podporu studentům, jejichž mateřským jazykem není portugalština.
- Většina studentů ve škole se však narodila v Portugalsku. Tyto multikulturní aspekty podporují inkluzivní a rozmanité Metody a přístupy k učení.
Se zapojenými školami jsme se domluvili na těchto výstupech:
- Logo projektu
- Soubor programů pro adaptační pobyty
- Digitální nástroj pro mapování výskytu šikany
- Soubor aktivit na podporu zdravých vztahů ve třídách
- Sada piktogramů pro bezpečný pohyb ve virtuálním prostoru
- Manuál pro začlenění dětí s různými mateřskými jazyky
- Elektronický sborník, jehož konečná podoba bude zobrazena na webových stránkách všech škol a evropském portále
- Zpracování výstupů z adaptačních pobytů – zpracování všech poskytnutých materiálů z adaptačních pobytů, zhodnocení jejich efektivity.
- Vypracování sbírky příkladů dobré praxe
- Hodnocení digitálního vybavení jednotlivých škol
- Zpracování výsledků digitální gramotnosti dětí. Porovnání vyhodnocených dotazníků z jednotlivých škol, zjištění silné a slabé stránky škol.
- Zpracování Minimálního preventivního programu
Všechny výstupy, informace o výjezdech, fotodokumentace, videa budou zveřejněna na webových stránkách projektu a Evropském portále.